088 0200 300
zorg@cedin.nl
Formulier tijdelijk opslaan
Wanneer je op een ander moment verder wilt gaan met het invullen van dit formulier, dan kun je hier je e-mailadres invullen. Je krijgt dan een link per e-mail toegestuurd. Je kunt dan op ieder gewenst moment (vanaf iedere computer) verder gaan met het formulier door op de link te klikken.
E-mail
E-mail nogmaals
Opslaan
Registreren voor scholen
Maak als school een account aan zodat u per inschrijving niet al uw gegevens steeds opnieuw hoeft in te vullen.
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord nogmaals
Registreren
Inloggen voor scholen
Let op: Indien u het formulier gedeeltelijk ingevuld of aangepast heeft dient u deze eerst tussentijds op te slaan! Druk in dit geval op de knop tussentijds opslaan.
E-mailadres
Wachtwoord
Inloggen
Vul school gegevens in zodat deze automatisch op elk formulier ingevuld worden.
Gegevens school
Naam school
Postcode
Huisnummer
Incl. toevoeging
Straat
Plaatsnaam
Telefoon
E-mailadres
Brin-nummer
Contactgegevens
Naam contactpersoon
Functie
Intern begeleider
Remedial Teacher
Logopedist
Geslacht
Man
Vrouw
E-mailadres
Bereikbaar op (ma-di-wo-do-vr)
Naam leerkracht(en)
Wachtwoord wijzigen
Alleen invullen indien u het wachtwoord wilt wijzigen.
Wachtwoord
Wachtwoord nogmaals
Opslaan
Aanmeldformulier vergoede dyslexiezorg | Scholen
Uitloggen
Profiel
Inloggen
Registreren
Tussentijds opslaan
Nieuw Formulier
Stap
1
Stap
2
Stap
3
Stap
4
Stap
5
Stap
6
Je gaat een leerling aanmelden voor dyslexiezorg bij Cedin. Je wordt vriendelijk verzocht dit aanmeldformulier zo volledig mogelijk en naar waarheid in te vullen.
Tussentijds kun je het aanmeldformulier opslaan om zo op een ander moment weer verder gaan.
Bij dit formulier hoort nog een aanmeldformulier dat door de ouder(s)/voogd wordt ingevuld. Pas wanneer wij beide aanmeldformulieren hebben ontvangen is de aanmelding compleet en zal het dossier aangemaakt worden. Hierna zullen wij verdere acties starten.
Gegevens leerling
Achternaam
*
Voorletters
*
Roepnaam
*
Geslacht
*
jongen
meisje
neutraal
Geboortedatum
*
dag
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maand
januari
februari
maart
april
mei
juni
juli
augustus
september
oktober
november
december
jaar
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
Groep
*
kies een groep...
groep 3
groep 4
groep 5
groep 6
groep 7
groep 8
Woonachtig in
*
kies een provincie
Drenthe
Flevoland
Friesland
Gelderland
Groningen
Limburg
Noord-Brabant
Noord-Holland
Overijssel
Utrecht
Zeeland
Zuid-Holland
Gegevens school
Naam school
*
Postcode
*
Huisnummer
*
Incl. toevoeging
Straat
*
Plaatsnaam
*
Telefoon
*
E-mailadres
*
Brin-nummer
*
Contactgegevens
Naam contactpersoon
*
Functie
*
Intern begeleider
Remedial Teacher
Geslacht
*
Man
Vrouw
E-mailadres
*
Bereikbaar op (ma-di-wo-do-vr)
*
Naam leerkracht(en)
*
Onderwijsgegevens
Start onderwijs
*
kies een groep...
groep 1
groep 2
Datum 1e schooldag
*
dag
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maand
januari
februari
maart
april
mei
juni
juli
augustus
september
oktober
november
december
jaar
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
Doublures
*
Ja
Nee
Eerste keer in
*
kies een groep...
groep 1
groep 2
groep 3
groep 4
groep 5
groep 6
groep 7
groep 8
Eventueel tweede keer
kies een groep...
groep 1
groep 2
groep 3
groep 4
groep 5
groep 6
groep 7
groep 8
Lange onderbrekingen
*
Ja
Nee
In jaar
*
Aantal maanden
*
Stap
2
Argumentatie voor vermoedelijke dyslexie
De problemen zijn specifiek, op andere vakken dan lezen en spelling zijn er beduidend sterkere scores
Ja
Nee
Geef toelichting op je antwoord
Achterstand en hardnekkigheid van de lees- en of spellingsproblematiek
Ja
Nee
Problemen met automatisering van de klank-tekenkoppeling
Ja
Nee
Problemen op het gebied van de fonologie (bijvoorbeeld 'hakken en plakken')
Ja
Nee
Problemen met snel benoemen/woordvindingsproblemen
Ja
Nee
Moeite met het onthouden van willekeurige reeksen
Ja
Nee
Automatiseringsproblemen
Ja
Nee
Ernstige problemen met rekenen
Ja
Nee
Anders, namelijk
Ja
Nee
Reden anders
Stagnatie met vermelding instrumentarium en normcriteria
Bij de DMT haalt de leerling herhaaldelijk (minimaal drie keer bij een officieel meetmoment, t.w. januari en juni) een E-score.
Ja
Nee
De documentatie van school toont aan dat er twee keer in een periode van 10 tot 12 weken, minimaal 3 keer per week 20 minuten of 4 keer per week 15 minuten extra begeleiding is geboden bij het technisch lezen (en spelling) uitgevoerd
door een bevoegd persoon
. De documentatie moet voorzien zijn van een evaluatie per periode van begeleiding.
Ja
Nee
Bij evaluatie van het handelingsplan tonen methode-onafhankelijke toetsen (zoals DMT) didactische resistentie aan.
Ja
Nee
De resultaten tonen aan dat het technisch lezen stagneert, ondanks de intensieve extra ondersteuning die is geboden. Voor het vaststellen van dyslexie moet inzichtelijk zijn welke (extra) begeleiding geboden is op school. Er moet namelijk blijken dat, ondanks dat er op school ontzettend veel aan gedaan is om de leerling vooruit te laten gaan in het technisch lezen en/of spellen, de leerling geen verbetering laat zien. Dit bevestigt het vermoeden dat er sprake is van (ernstige) dyslexie. De minimale periode voor begeleiding bij de vergoede dyslexiezorg is twee keer 10-12 weken.
Beschrijving van het lees- en spellingsprobleem
Leest spellend
Ja
Nee
Laag leestempo
Ja
Nee
Veel leesfouten
Ja
Nee
Andere leesproblemen, namelijk
Ja
Nee
Reden leesproblemen
Spelt fonetisch
Ja
Nee
Veel moeite met schrijven van klankzuivere woorden
Ja
Nee
Veel moeite met schrijven van nietklankzuivere woorden
Ja
Nee
Moeite met het schrijven van gelijkklinkende klanken (bijvoorbeeld v/f)
Ja
Nee
Laag schrijftempo
Ja
Nee
Andere spellingsproblemen, namelijk
Ja
Nee
Reden spellingsproblemen
Stap
3
Stap
1
Welke methodes worden er op school gehanteerd?
Methode aanvankelijk lezen
*
Methode voortgezet technisch lezen
*
Taalmethode
*
Spellingsmethode
*
Begrijpend leesmethode
*
Rekenmethode
*
Duur en inhoud extra begeleiding op school
Is er een gerichte begeleiding (geweest) op zorgniveau 3 voor:
Startdatum lezen
dag
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maand
januari
februari
maart
april
mei
juni
juli
augustus
september
oktober
november
december
jaar
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
Einddatum lezen
dag
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maand
januari
februari
maart
april
mei
juni
juli
augustus
september
oktober
november
december
jaar
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
Aantal keren per week lezen
selecteer aantal
1
2
3
4
5
Aantal minuten per keer lezen
selecteer aantal
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
Startdatum spellen
dag
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maand
januari
februari
maart
april
mei
juni
juli
augustus
september
oktober
november
december
jaar
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
Einddatum spellen
dag
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maand
januari
februari
maart
april
mei
juni
juli
augustus
september
oktober
november
december
jaar
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
Aantal keren per week spellen
selecteer aantal
1
2
3
4
5
Aantal minuten per keer spellen
selecteer aantal
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
Startdatum rekenen
dag
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maand
januari
februari
maart
april
mei
juni
juli
augustus
september
oktober
november
december
jaar
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
Einddatum rekenen
dag
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maand
januari
februari
maart
april
mei
juni
juli
augustus
september
oktober
november
december
jaar
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
Aantal keren per week rekenen
selecteer aantal
1
2
3
4
5
Aantal minuten per keer rekenen
selecteer aantal
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
Door wie wordt/werd de extra begeleiding uitgevoerd?
Intern begeleider
Ja
Nee
Remedial Teacher
Ja
Nee
Leerkracht: onder begeleiding van IB/RT/Leesspecialist
Ja
Nee
Onderwijsassistent: onder begeleiding van IB/RT/Leesspecialist
Ja
Nee
Maatjeslezen en zelfstandig oefenen kan niet als extra begeleiding worden meegerekend om in aanmerking te komen voor vergoede zorg.
In welk verband is de extra begeleiding uitgevoerd?
Groepsverband
Ja
Nee
namelijk aantal kinderen
Methode leesinterventie
Connect
Ja
Nee
Ralfi
Ja
Nee
Letterster
Ja
Nee
Sleeplezen
Ja
Nee
Bouw
Ja
Nee
Begeleid hardop lezen
Ja
Nee
Anders, namelijk
Ja
Nee
Reden anders
Methode spellinginterventie
Hoe is er thuis geoefend met lezen en/of spellen?
*
Volgt de leerling momenteel een apart onderwijsprogramma voor:
Lezen
Ja
Nee
Spellen
Ja
Nee
Begrijpend lezen
Ja
Nee
Rekenen
Ja
Nee
Zo ja, gebruikt de leerling deze methode uit een lagere groep of heeft het een aangepaste methode? Welke?
Indien begrijpend lezen en rekenen ook op een laag niveau liggen, wat maakt dat er toch een vermoeden van dyslexie ligt?
Vermelding en beschrijving eventuele andere stoornissen.
Is er sprake van:
Vermoedens van psychiatrische problematiek?
Ja
Nee
Vastgestelde psychiatrische problematiek (zoals AD(H)D/PDD-NOS)?
Ja
Nee
Lopende diagnostiek bij een andere zorginstelling of schoolbegeleidingsdienst?
Ja
Nee
Lopende behandelingen bij een andere zorginstelling?
Ja
Nee
Graag kopieën van eerdere onderzoeken (psychologisch, medisch, logopedisch) meesturen.
Toelichting
Is er een zorgarrangement voor deze leerling (geweest)?
Ja
Nee
Toelichting
Op de volgende pagina kun je twee extra documenten toevoegen waarin beschreven staat wat de extra geboden begeleiding is geweest. (Wie heeft begeleiding gegeven? Hoeveel tijd is eraan besteed? Wat is de evaluatie geweest?. Dit kun je doen bij Extra begeleiding 1 en Extra begeleiding 2.
Opmerkingen
Indruk van de leerling
Stap
4
Stap
2
Handtekening namens bevoegd gezag
Naam
*
Functie
*
Intern begeleider
Remedial teacher
E-mailadres
*
Bevestig e-mailadres
*
Akkoord?
*
Ja
Nee
Bevoegd gezag
Naam
*
Functie
*
Directeur
Remedial teacher
E-mailadres
*
Bevestig e-mailadres
*
Akkoord?
*
Ja
Nee
Toevoegen bijlagen
Handelingsplan 1 (inclusief evaluatie)
*
Toegestane bestandstypen: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .txt
Handelingsplan 2 (inclusief evaluatie)
Toegestane bestandstypen: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .txt
Handelingsplan 3 (inclusief evaluatie)
Toegestane bestandstypen: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .txt
Handelingsplan 4 (inclusief evaluatie)
Toegestane bestandstypen: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .txt
Handelingsplan 5 (inclusief evaluatie)
Toegestane bestandstypen: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .txt
Je dient een uitdraai van het leerlingvolgsysteem toe te voegen met alle vakken hierin opgenomen. (niet alleen DMT/spelling maar alle vakken).
Indien er sprake is van een doublure dan scores omrekenen volgens de ‘Richtlijn omgaan met doublures’ van het NKD.
Uitdraai leerlingvolgsysteem (A-E normering)
*
Toegestane bestandstypen: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .txt
Indien er sprake is van een doublure dan scores omrekenen volgens richtlijnen bij doublure:
20180205Richtlijn-Omgaan-met-doublures.pdf
Vul hier de omgerekende scores in (gebruik hierbij de handleiding van de test).
Extra begeleiding 1
Toegestane bestandstypen: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .txt
Extra begeleiding 2
Toegestane bestandstypen: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .txt
Overige documenten 1
Toegestane bestandstypen: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .txt
Overige documenten 2
Toegestane bestandstypen: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .txt
Stap
5
Stap
3
Toestemming vertegenwoordiger(s) (ouder(s), voogd of verzorger)
De ouder(s)/voogd van de leerling kunnen via een separaat aanmeldformulier hun deel van de aanmelding invullen. Dit kan via het aanmeldformulier dyslexie voor ouders op de website van Cedin Zorg. Je kunt de volgende link aan ouders sturen als zij de aanmelding nog niet uitgevoerd hebben:
https://formulieren.cedinzorg.nl/formulier/ouders-dyslexie
Ouder(s)/voogd geven toestemming voor deze aanmelding
*
Ja
Nee
Stap
6
Stap
4
Formulier afronden & verzenden
Nadat je het aanmeldformulier hebt verzonden, ontvang je een bevestiging van de aanmelding op het door jou opgegeven e-mailadres. De aanmelding wordt door ons zo spoedig mogelijk verwerkt. Je ontvangt hierna per e-mail bericht van ons.
Vertegenwoordigers
Vertegenwoordiger 1
Naam
()
E-mailadres
Vertegenwoordiger 2
Naam
()
E-mailadres
Voorwaarden
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden.
*
Ja
Nee
Klik
hier
om de algemene voorwaarden te bekijken..
Door het verzenden van deze aanmelding bevestig je dat je akkoord gaat met de toestemmingen en voorwaarden zoals vermeld in dit digitale aanmeldformulier en het
privacyregelement
van Cedin.
Stap
5
Afronden & verzenden